Cennik artykułów sponsorowanych

Wiadomości w Internecie są w obecnych czasach związane z natłokiem informacyjnym. Każdego dnia dociera do nas masa wiedzy z przeróżnych źródeł i ciężko jest wyodrębnić interesujące i przydatne treści. Mamy do czynienia z różnymi kanałami social media. Twórcy powinni więc stosować się do określonych zasad mających ułatwić nam odbiór tego, co konkretnie chcą przekazać. Jednym z ciekawych sposobów na reklamę swoich produktów lub usług w sieci są artykuły sponsorowane.

Promocja i wybór

Artykuły sponsorowane to teksty promujące produkt lub usługę określonej marki w sposób nienachalny, najczęściej „wplatające” dany towar w opisywaną sytuację lub kulisy codziennego życia. Jest to skuteczna forma reklamy, szczególnie wtedy, kiedy chcemy dotrzeć ze swoim produktem do większej grupy docelowej.

Teksty branżowe jak na przykład z IT lub marketingu cechują się wiedzą specjalistyczną i to właśnie za nią powinny być oceniane. Jednocześnie wiedza ta powinna być przekazana w formie czytelnego i zrozumiałego dla wszystkich komunikatu. Stawki za tego typu teksty wahały się w granicach 100-200 złotych za tekst od długości od 3000 do 5000 znaków.

(S)twórca

Ważnym czynnikiem jest profil wykonawcy danego zlecenia. Nie ma wątpliwości, że różne stawki będą dotyczyły różnych twórców. Artykuł sponsorowany może być napisany przez freelancera z doświadczeniem, ale również przez osobę dorabiającą. Oczywistym jest, że w tych dwóch przypadkach różnić się będzie nie tylko wycena tekstów, znacznie wyższa w przypadku osoby piszącej zawodowo, ale również jakość artykułów. W poprzednich latach ceny tekstów sponsorowanych miały tendencję spadkową z powodu przyrostu amatorskich wykonań zleceń.

Ceny artykułów sponsorowanych powinny jednak posiadać trzy ważne składowe. Wycena obejmuje stworzenie treści, ale też jej publikację i załatwienie spraw organizacyjnych. Łatwość pisania z domowego zacisza nie zastąpi sprawnej organizacji doświadczonego copywritera. Takie doświadczenie może być wyceniane nawet na 200 złotych za 1800 znaków. Zleceniodawca będzie miał jednak przyjemność odebrania porządnego, wartościowego artykułu z chwytliwym tytułem, budzącym ciekawość leadem i odpowiednio dopasowanymi nagłówkami.

Co jest cenne?

Faktem jest, że do każdego artykułu należy podejść w sposób indywidualny. Obróbka tekstu, jego właściwa korekta oraz droga do publikacji to często od kilkunastu do kilkudziesięciu godzin roboczych, które również wymagają wyceny. W przypadku renomowanych serwisów publikacja może kosztować od 5 do 10 tysięcy złotych (serwis Spidersweb wycenia artykuły na 8000 bez negocjacji i dodatkowych promocji w innych mediach społecznościowych).

Jednocześnie każdy może ustalać własne ceny za swoje usługi. Im lepszy i wyższej jakości tekst, tym większy zysk zarówno dla twórcy jak i odbiorcy. Przykładowy cennik wygląda następująco:

– 50 złotych za publikację wpisu na stronie niebrandowej (na przykład WordPress)
– 150 złotych za publikację wpisu nadesłanego przez klienta z uwzględnieniem SEO na stronie.

Możemy tu również liczyć na zniżki i oferty promocyjne, a ceny podlegają negocjacji.

Teksty sponsorowane są doskonałą okazją do wypromowania produktu. W bardzo wielu wypadkach publikacja wiąże się ze stałym istnieniem tekstu w sieci (publikacja na zawsze). Dzięki temu możemy w dosyć łatwy sposób pozyskać klientów, którzy zaufają naszej marce. Artykuł sponsorowany może pomóc w ukazaniu codziennej, ludzkiej strony produktu. Odpowiedni wybór treści i dobór słów potrafią dużo zdziałać.