Jaki system CMS będzie najlepszy dla Twojej strony internetowej

0
Jaki system CMS będzie najlepszy dla Twojej strony internetowej

Strona internetowa jest miejscem, w którym możemy przedstawić nasze treści innym osobom. W zależności od jej przeznaczenia może mieć różną budowę i zawierać dowolne elementy. Jednak stworzenie zarówno strony firmowej, jak i bloga osoby prywatnej nie jest łatwym zadaniem.

Obecnie funkcjonuje wiele rozwiązań i technologii, na której mogą działać strony internetowej. Przez co jedne strony mogą być dynamiczne inne z kolei napisane ręcznie bez zaimplementowanej bazy danych. Lecz w obu przypadkach istotna jest wygoda jej obsługi i spełnienie przez nią określonego celu. Dochodzą do tego aspekty techniczne, które przekładają się na działanie strony przy różnych rozdzielczościach oraz jej widoczność w wyszukiwarkach.

Najpopularniejszymi rozwiązaniami do tworzenia stron internetowych są system zarządzania treścią określane jako CMS. Tutaj jest szeroki wybór dostępnych rozwiązań, które mogą być wykorzystane do uruchomienia bloga, a nawet sklepu internetowego. Każdy z nich ma swoich sympatyków, którzy uważają, że dany system CMS jest najlepszy. Jednak warto tutaj rozważyć szereg czynników i wypośrodkować swoją rację.

tworzenie stron www

Czym się kierować przy wyborze CMS dla strony internetowej?

Koszty uruchomienia strony i jej eksploatacja

Planując wydatek w postaci nowej strony internetowej, zazwyczaj wiemy jaki budżet możemy przeznaczyć na jej stworzenie i konfigurację. Niestety rzadko są brane pod uwagę koszty związane z jej aktualizacją i administracją, lecz można sobie z tym poradzić. Na szczęście nie brakuje darmowych systemów CMS, które nie dość, że są darmowe, to jednocześnie wygodne i tanie w obsłudze. Ale trzeba pamiętać, że przygotowanie i uruchomienie strony na spersonalizowanym motywie to już są niemałe koszty, nie mówiąc już o przygotowywaniu autorskiego rozwiązania kompletnie od zera.

Wydajność strony internetowej

Na wydajność strony internetowej zwraca się coraz większą uwagę. Dlatego często na grupach tematycznych można spotkać wątki w tym zakresie. Tworzenie stron www o wysokiej wydajności bezpośrednio przekłada się na osiągane zyski. W szczególności dotyczy to sklepów internetowych posiadających ruch w b. dużych ilościach rzędu kilkunastu – kilkudziesięciu użytkowników dziennie. Tutaj trzeba się poważnie zastanowić, żeby wybrać najlepsze rozwiązanie będące gwarantem sukcesu.

Dalszy rozwój strony i jej obsługa

Co najmniej kilka razy w roku pojawiają się aktualizacje motywów, które wypuszczane są przez producentów. Jak wiadomo, aktualizacja sama bezpiecznie się nie zainstaluje i powinna tutaj działać osoba mająca wiedzę i doświadczenie w tym temacie. Podobnie jest z wdrożeniem nowych funkcjonalności i płatności, których nie jesteśmy w stanie sami zaimplementować.

Jaki jest najpopularniejszy system CMS

Jednym z najczęściej wybieranych systemów zarządzania treścią jest WordPress. Z tego względu, że jest on darmowy i daje szerokie pole do działania. Nie brakuje dla niego również wtyczek i motywów, co pozwala tworzyć strony www, zaczynając od blogów, a kończąc na sklepach internetowych. Mimo to WordPress jest narzędziem, które wymaga umiejętnej obsługi i znajomości języka PHP, gdyż samemu można łatwo zepsuć stronę. Nie brakuje również sympatyków innych bardziej komercyjnych rozwiązań typu Shopify, które przeznaczone są do tworzenia sklepów internetowych. Lecz tutaj jako użytkownik nie mamy dostępu do kodu strony, tylko bazujemy na płatnych wtyczkach.

tworzenie sklepów internetowych

Jakie możliwości daje system CMS?

Tworzenie strony internetowej na systemie CMS jest wygodnym rozwiązaniem. W wielu przypadkach można stworzyć wymarzoną stronę bez znajomości języków programowania. Jest to szansa dla osób niezwiązanych z webdevem, żeby postawić swoją pierwszą stronę internetową, która będzie nie tylko elegancko się prezentować, ale będzie również funkcjonalna. W zależności od używanego CMS’a mamy do dyspozycji wtyczki pozwalające znacznie rozbudować możliwości naszej strony internetowej. Najlepszym przykładem tutaj jest WordPress, który w swoim repozytorium posiada ogromną ilość wtyczek pełniących różne funkcje.

Łatwiej zadbać o seo

To jak zbudowana jest strona internetowa ma duży wpływ na seo. Większość systemów CMS wspiera pozycjonowanie poprzez szereg rozszerzeń i wtyczek. Dzięki nim możemy w odpowiedni sposób zadbać o optymalizację wielu elementów na stronie jak np. meta tagi, czy utworzenie mapy witryny. Stanowi to znaczną oszczędność czasu i pozwala zapobiec problemom, jakie mogłyby wystąpić na statycznej stronie internetowej. Jak wiadomo w przypadku indeksowania strony, czas ma ogromne znaczenie na uzyskiwane wyniki i ruch.

Sklep internetowy w „kilku kliknięciach”

Często można się spotkać z sytuacją, że osoba prowadząca kilkuletniego bloga na WordPressie postanawia zacząć na nim zarabiać. Tutaj mamy szerokie pole do popisu i jeśli nawet zdecydujemy się na uruchomienie sklepu, to nie powinno być z tym problemu. Jeśli zamierzamy prowadzić sklep mający w swojej ofercie kilkanaście, a nawet kilkaset produktów, to możemy wykonać instalację WooComerce. Bowiem jest to wtyczka e-commerce, która bez problemu zintegrowana jest z platformą WordPress, co stanowi dużą wygodę. Za pośrednictwem WooCommerce w prosty sposób możemy prowadzić sprzedaż produktów oraz obsługiwać płatności i wysyłkę. Nie brakuje również chętnych decydujących się na wykorzystanie WooCommerce do dropshippingu i B2B.

Content Marketing to najlepszy sposób na promowanie marki w sieci?! Sprawdź, czym jest, jakie ma plusy i jak go wykonywać!

0
Content Marketing

Content marketing jest jednym z najbardziej wartościowych i najskuteczniejszych sposobów marketingowych. Przyciąganie klienta przy pomocy ciekawych treści — contentu, który jest też przydatny, sprawdza się w każdej branży i nie ma negatywnych “skutków ubocznych” np. jak nachalne reklamy kontekstowe. Ten rodzaj promocji możemy wdrażać samodzielnie lub zwrócić się z prośbą o pomoc do agencji marketingowej. W tym tekście podpowiadamy, czym jest tak właściwie content marketing, jak go przeprowadzić, jakie ma korzyści i kiedy warto go stosować.

Google Voice Search i Pozycjonowanie pod Wyszukiwanie Głosowe — Krótki poradnik o tym, czym jest, dlaczego warto pozycjonować tak witrynę i jak to robić!

0
Google Voice Search

Google Voice Search i Pozycjonowanie pod Wyszukiwanie Głosowe — Krótki poradnik o tym, czym jest, dlaczego warto pozycjonować tak witrynę i jak to robić!

SEO Copywriting, czyli jak pisać Teksty SEO, które lubi Google?

0
SEO Copywriting

Teksty seo to jeden z najskuteczniejszych i najpopularniejszych sposobów pozycjonowania witryny. Przeważnie zamawiamy je u copywriterów lub agencji marketingowych. Często też korzystając z kompleksowej usługi pozycjonowania, widzimy je tylko pojawiające się na naszych stronach. Czasami jednak chcemy napisać samodzielnie taki tekst, który wspomoże pozycjonowanie naszej witryny. Jak zatem napisać teksty seo? Na co należy zwrócić uwagę? Czy jest to trudna sztuka? Odpowiedzi na te pytania oraz ciekawe podpowiedzi przedstawiamy poniżej.

Promocja firmy w Internecie. Jak się reklamować w sieci?

0
Promocja firmy w Internecie

Internet to obecnie miejsce, w którym zdecydowaniem najtańszym kosztem można wypromować swoją firmę, docierając do szerokiego grona odbiorców. Z Internetu korzystają bowiem coraz częściej już nie tylko osoby młode, ale także osoby w średnim wieku i w wieku emerytalnym. Tak szerokie grono potencjalnych odbiorców działań marketingowych sprawia, że jest to idealne miejsce do wypromowania swoich produktów lub usług, szczególnie, że koszty reklamy w sieci są dużo niższe niż reklama w innych mediach (m.in. w radiu i w telewizji).

Skuteczna reklama firmy w Internecie – 16 sposobów na promocję w sieci

0
reklama firmy w Internecie

Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że dobra reklama stanowi dźwignię biznesu. Promocja marki to podejmowanie niezbędnych działań, które pozwolą firmie zaistnieć na rynku poprzez ukazanie swojej oferty szerokiemu gronu potencjalnych Klientów. Aby reklama była skuteczna, należy zastanowić się nad rodzajem koniecznych do podjęcia działań. Obecnie istnieje wiele sprawdzonych sposobów promowania firmy, które Państwu przedstawimy wraz z uwzględnieniem wynikających z nich korzyści.

ZOBACZ TEŻ