Content Marketing

Content marketing jest jednym z najbardziej wartościowych i najskuteczniejszych sposobów marketingowych. Przyciąganie klienta przy pomocy ciekawych treści — contentu, który jest też przydatny, sprawdza się w każdej branży i nie ma negatywnych “skutków ubocznych” np. jak nachalne reklamy kontekstowe. Ten rodzaj promocji możemy wdrażać samodzielnie lub zwrócić się z prośbą o pomoc do agencji marketingowej. W tym tekście podpowiadamy, czym jest tak właściwie content marketing, jak go przeprowadzić, jakie ma korzyści i kiedy warto go stosować.

Czym jest content marketing?

Content marketing to strategia marketingowa polegająca na przyciąganiu klientów do siebie wartościową treścią. Według tego schematu promocji będziemy publikowali w różnych miejscach internetu różnego rodzaju treści, które będą przydatne i chętnie czytane przez użytkowników. Następnie osoby, które zainteresują się treścią, bardzo często sprawdzają kolejne teksty, przechodzą na naszą witrynę, poznają naszą markę czy korzystają z naszej oferty. Content marketing posiada wiele plusów i nie niesie ze sobą żadnych istotnych zagrożeń. Sposób ten jest już obecny od wielu lat i jest doceniany zarówno przez specjalistów, jak i osoby go wykorzystujące. Marketing treści polega zatem na regularnym tworzeniu i udostępnianiu wartościowego contentu, który ma zainteresować nowych i utrzymać obecnych klientów przy naszej marce. Marketing ten zyskuje też stale na popularności, a my możemy stosować go w różnych miejscach w sieci — nie tylko na naszej witrynie internetowej.

Dlaczego warto stosować content marketing?

Content marketing to bardzo korzystny pod wieloma względami sposób promowania marki. Pierwszą jego zaletą jest skuteczne zainteresowanie i przyciągnięcie odbiorcy do naszej marki. Niezależnie od tego, gdzie publikujemy treści, odbiorcy z pewnością zauważą, że są one aktualne, ciekawe i przydatne. Jest to niezwykle ważny plus, gdyż obecnie w sieci istnieje wiele spamu, nieprawdziwych informacji czy clickbaitów, które jedynie przyciągają swoim tytułem. Odbiorcy z pewnością docenią to, że mogą skorzystać z ciekawej podpowiedzi czy przeczytać wartościowy artykuł oraz sprawdzą też naszą markę jako tą, która publikuje takie treści. Publikacja takiego contentu pomaga zatem skutecznie pozyskiwać i utrzymać odbiorców — naszych klientów.

Content marketing to również budowanie pozytywnego wizerunku. Wiele osób widząc, że nasza marka oferuje wartościowe treści, będzie uważała podobnie w sprawie naszych produktów i usług. Osoby, które regularnie korzystają z naszych poradników, kanałów czy e-booków lub zapoznały się tylko z kilkoma z nich, będą uważały, że nasza firma również rzetelnie podchodzi do sprzedaży czy świadczenia usług. Poprzez content marketing możemy zatem budować renomę, zaufanie wśród klientów oraz wizerunek branżowego lidera, który publikuje opiniotwórcze i wartościowe treści. To niezwykle ważny plus, na który firmy niestosujące content marketingu pracują często latami.

Samo wykonanie content marketingu jest proste i możliwe praktycznie w każdych warunkach niezależnie od tego, jaką markę promujemy. W każdej branży wartościowe treści są pożądane. Możemy tworzyć je samodzielnie, zlecać freelancerom czy zamawiać w agencjach marketingowych. Możemy również przeznaczać na ten sposób promocji mały, średni lub duży budżet samodzielnie decyduje, kiedy oraz ile treści będziemy publikowali. Content marketing idealnie nadaje się zarówno na główną strategię promowania marki, jak i na uzupełnienie dotychczasowych prowadzonych działań.

Jaki content publikować?

Jeśli zdecydowaliśmy się na zastosowanie content marketingu, mamy kilka opcji do wyboru. Aby zainteresować i przyciągać odbiorcę, możemy publikować różnego rodzaju treści. Do najpopularniejszych należeć będą wpisy blogowe, tematyczne teksty SEO czy artykuły specjalistyczne. Forma pisana jest najporęczniejszą i najpowszechniejszą formą contentu. Nieco bardziej zaawansowanymi formami będą e-booki, case study (studium przypadku) czy poradniki. Treści pisane będą też mógłby być prosto polecane, jeśli spodobają się użytkownikom, co jeszcze bardziej przyspiesza zdobywanie klientów.

Do bardziej wymagających form treści należeć będzie grafika i video. Możemy opublikować ją w formie zdjęć lub zdjęć 360 stopni, po których możemy się rozglądać. Możemy zamieszczać też filmiki lub przeprowadzać webinaria i szkolenia na żywo. Transmisje z nich również możemy nagrywać i umieszczać w różnych miejscach. Do najbardziej zaawansowanych form cementu będzie należeć np. wirtualny spacer po firmie, raporty, statystyki, wywiady, recenzje czy testy, jakie będziemy przeprowadzali na dwóch lub kilku produktach. Niezależnie od formy przekazu, należy publikować treści prawdziwe, aktualne, przydatne i wnoszące konkretne informacje do tematu. Publikowanie nisko jakościowych treści nie zda egzaminu, a wartościowy content to podstawowy wymóg prowadzenia content marketingu.

Gdzie publikować content?

Oprócz formy treści, warto zastanowić się również nad miejscem jego publikacji. Naturalnym i podstawowym miejscem będzie nasza strona internetowa, strona marki, firmy czy blog firmowy. Jest to dobre miejsce, gdyż możemy umieszczać w tym miejscu dane bez ograniczeń oraz bezpośrednio promować naszą witrynę. Wartym uwagi miejscem są też inne portale np. branżowe czy tematyczne. Możemy wykupić artykuł sponsorowany na takim portalu i dotrzeć do jego odbiorców. Ciekawym sposobem, który jest obecnie popularny – jest prowadzenie kanału na YouTube. Regularne wrzucanie filmików oraz publikowanie przydatnych rzeczy z pewnością pomoże pozyskać nam z tej platformy wielu klientów. Jest to druga największa wyszukiwarka internetowa na sieci i warto wykorzystać ten fakt. Content możemy umieszczać również w social mediach na oficjalnych profilach np. na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Dobór kanału, na jakim będziemy prezentowali treści, jest bardzo ważny. Kanał musi pasować do formy treści, jaką umieszczamy oraz do grupy docelowej odbiorców, jakich chcemy pozyskać.

Kiedy warto stosować content marketing?

Content marketing warto stosować w wielu przypadkach. Z pewnością powinniśmy stosować go, jeśli mamy już rozwiniętą markę, aby być postrzeganymi jako liderzy branży. Możemy również stosować marketing treści, jeśli chcemy zaistnieć na rynku. Wartościowe treści są do tego idealnym sposobem. Content marketing możemy prowadzić też jako sklepy internetowe, firmy stacjonarne oraz przy praktycznie każdym rodzaju biznesu. Marketing treści jest również efektywnym sposobem promocji, gdyż pozwala pozyskać klienta i budować pozytywny wizerunek jednocześnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here