Google Voice Search

Google Voice Search i Pozycjonowanie pod Wyszukiwanie Głosowe — Krótki poradnik o tym, czym jest, dlaczego warto pozycjonować tak witrynę i jak to robić!

Wyszukiwanie głosowe, czyli popularna funkcja Google Voice Search jest coraz częściej używana przez posiadaczy komputerów a szczególnie smartfonów i tabletów. Jej szybkie uruchomienie i możliwość wyszukania informacji poprzez głosowe zadanie pytania sprawia, że nie musimy wpisywać pytania do wyszukiwarki, a możemy po prostu poradzić się Google w danej kwestii – jak dobrego znajomego. Jednym z najnowszych trendów w pozycjonowaniu jest właśnie to pod wyszukiwanie głosowe, które ma zbierać ruch z tego typu wyszukiwań. Czym zatem jest pozycjonowanie pod Google Voice Search, jak działa i dlaczego warto zadbać o nie? Odpowiedzi oraz szczegóły poniżej.

Czym jest Google Voice Search?

Google Voice Search to usługa Google, która pozwala na głosowe zadawanie pytania i wyszukiwanie w ten sposób informacji w wyszukiwarce. Funkcja ta dostępna jest już dzisiaj szeroko w większości urządzeń — szczególnie w produktach Google takich jak przeglądarka Chrome, wyszukiwarka Google, Android itp. Funkcja ta polega na uruchomieniu ikonki mikrofonu i wypowiedzeniu pytania do urządzenia głosowo. Następnie Google przekłada tekst mówiony na tekst pisany i wprowadza go w identycznej formie do standardowej wyszukiwarki tekstowej. Wynikiem zadania pytania jest taka sama lista wyszukiwań. Z wyszukiwania głosowego najczęściej korzysta się na urządzeniach mobilnych. Funkcja ta ma za zadanie ułatwić wyszukiwanie informacji i umożliwić szybkie uzyskanie odpowiedzi szczególnie na urządzeniach, które nie są dostosowane do wygodnego pisania.

Czym jest pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe?

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest jedna z odrębnych dziedzin czy typów pozycjonowania. Skupia się ono na jak najlepszym dostosowaniu witryny właśnie do tego rodzaju wyszukiwania. Pytanie zadane głosowo jest naturalne, często jest częścią mowy potocznej i jest wprowadzane jako cały fragment lub zdanie do wyszukiwarki. Aby więc znajdować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, należy zastosować inne rozwiązanie pozycjonujące niż pozycjonowanie np. pod krótkie i popularne typowe frazy. Im bardziej dostosujemy naszą witrynę do tego typu wyszukiwania, tym Google częściej będzie uznawało, że nasza witryna jest najodpowiedniejszą dla danego wyszukania — tak jak z frazami standardowymi czy przy wyszukiwaniu lokalnym. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe ma zatem na celu w jak najlepszy sposób dostosowywać witrynę pod ten typ wyszukiwania różnymi sposobami. Pozycjonowanie stron pod GVS możemy stosować jedynie jako dodatek do normalnego pozycjonowania, aby zbierać jeszcze większy ruch lub pozycjonować witrynę tylko głównie pod wyszukiwanie głosowe i w tej kategorii liczyć na sukces.

Dlaczego warto pozycjonować witrynę pod wyszukiwanie głosowe?

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe nie jest zdecydowanie najpopularniejszym sposobem pozycjonowania witryny. Warto jednak przynajmniej w pewnym stopniu dostosować naszą stronę do tego typu wyszukania, gdyż pozycjonowanie takie to wiele korzyści. Pierwszą z nich jest dużo mniejsza konkurencja w kategorii wyszukiwania głosowego pod danymi frazami niż w przypadku ogólnego pozycjonowania. Obecnie wiele osób pomija ten typ pozycjonowania, co sprawia, że w kategorii pozycjonowania głosowego dużo łatwiej jest uzyskać wysoką pozycję. Gdy pytanie zostanie zadane głosowo, Google w pierwszej kolejności bierze pod uwagę strony dostosowane do takiego typu wyszukiwania, a nastanie zwykle strony. Pozycjonując również witrynę pod Google Voice Search mamy szansę uzyskać spory ruch.

Samo pozycjonowanie — nawet jako dodatkowe nie niesie ze sobą ryzyka. Wszystkie czynności, jakie wykonamy, aby pozycjonować strony, są też korzystne przy ogólnym pozycjonowaniu. Niektóre z nich mogą nie być niezwykle pomocne, ale z pewnością nie zaszkodzą naszej witrynie. Samo pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe nie jest też trudne. W ten sposób możemy dostosować każdą witrynę w stosunkowo prosty sposób. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe poprzez np. używanie long taili, będzie też wspomagało tradycyjne pozycjonowanie, dzięki czemu będziemy odnosili dwie korzyści jednocześnie.

Jak pozycjonować witrynę pod Google Voice Search?

Pierwszym krokiem pozycjonowania pod wyszukanie głosowe jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Z pewnością należy stworzyć responsywną wersję witryny, aby użytkownicy mogli komfortowo przeglądać ją na smartfonach i tabletach. Jest to jeden z najważniejszych punktów nie bez przyczyny. Większość wyszukiwań głosowych pochodzi właśnie z takich urządzeń, dlatego należy je uwzględnić szczególnie. Kolejnym elementem, o jaki musimy zadbać to szybkość wczytywania się strony internetowej. Google chce dostarczać informacji w jak najszybszy sposób i należy zagwarantować taki krótki czas dostarczenia informacji. Możemy zatem używać np. zdjęć o mniejszej rozdzielczości, stworzyć prostszy szkielet strony czy zmienić hosting i jego ustawienia.

Kolejną ważną kwestią są frazy i ich forma. Jeśli pozycjonujemy witrynę pod konkretne słowa kluczowe, warto dodawać je w długich ogonach lub wzbogać witrynę dodatkowo o long taile. Zamiast używać w tekstach seo i na witrynie jedynie fraz “buty sportowe”, “buty do biegania” itp. warto dodawać również takie frazy jak “jakie są najlepsze buty sportowe do biegania po trawie” itp. Dzięki temu będziemy na swojej stronie posiadali identyczne wyrażenia, jakie zadają użytkownicy poprzez Google Voice Search. Wyszukiwarka uzna zatem, że nasza witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych oraz posiada dokładnie taką treść jaką szuka użytkownik. W takiej sytuacji będziemy pozycjonowani dużo wyżej niż podobna witryna, która jest pozycjonowana tylko pod konkretne frazy dotyczące butów.

Porada: Obecnie coraz więcej agencji interaktywnych i seo oferuje pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe. Staje się ono na tyle popularne, że możemy już bez większego problemu zamówić taką usługę. Jeśli samodzielnie nie potrafimy wykonać takiej optymalizacji strony, warto zwrócić się do specjalistów, którzy wykonają usługę profesjonalnie, solidnie i zgodnie z zaleceniami Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here